Black Friday ili, u prevodu, Crni petak, po mišljenju mnogih najveći kupoholičarski dan u godini, svake godine privuče oko 135 miliona ljudi.
On obeležava početak sezone božićne kupovine. Za njega ste sigurno čuli, ali da li znate kako je nastao ovaj čuveni dan?
Iako sve do ’60-ih godina prošlog veka Black Friday nije imao ovaj naziv, koji je usvojen tek pre nešto više od dve decenije, trgovci su pokušavali da motivišu ljude da kupuju petkom, to jest prvim danom nakon Dana zahvalnosti još od kraja 19. i početkom 20. veka.
U to vreme, bilo je vrlo rasprostranjeno da mnoge robne kuće, kao što su Macy’s i Eaton’s, sponzorišu parade koje su se održavale odmah nakon Dana zahvalnosti. Te parade predstavljale su najveći deo oglašavačkih kampanja uoči Božića, a rezultirale bi time da mnoštvo ljudi, nakon parade, ode da kupuje u pomenutim prodavnicama, odnosno robnim kućama.
Vremenom je ova praksa postala odomaćena, nepisano pravilo kog su se pridržavale sve veće robne kuće, koje su odlagale svoje božićne oglašavačke kampanje do nakon Dana zahvalnosti, a posebno do trenutka kada se pomenute parade završe.
Do ’30-ih godina dvadesetog veka, petak nakon Dana zahvalnosti postao je zvaničan početak Božićne sezone kupovine među ogromnom većinom trgovačkih brendova.
Izvor: piplmetar.rs