Zanimljivosti
18.07.2014.

Groznica PMS kupovine

Mnogim ženama je kupovina poput obreda tokom kojeg satima mogu da isprobavaju krpice, rovare po hrpi odeće na sniženjima, a da ne osete potrebu za vodom, hranom ili nekim drugim primarnim potrebama. Istraživanje psihologa s Univerziteta u Hertfordširu otkrilo je da je kupovina odeće i kozmetike koja vam ne treba i koja vam se naročito i ne sviđa povezana sa menstruacionim ciklusom žene. Naime, deset dana pre menstruacije žene su sklonije impulsivnom i preteranom šopingu nego za vreme ostalih dana ciklusa. Hormonske promene koje pogađaju 90 odsto žena, poznatije kao predmenstrualni sindrom (PMS), odgovorne su i za potištenost, bes i stres u tom periodu. Zbog tih promena, veruju psiholozi, žene češće nego u drugo doba meseca žele da se nagrade, uteše ili smire. Zato kupovina u PMS-u često zna da se pretvori u bespotrebno trošenje novca.
 
  Emotivna navika      
  Što je žena bliže menstruaciji, to je sklonija preteranom trošenju. Kupovina je tada manje kontrolisana, impulsivnija i ekscesnija nego u prvim fazama ciklusa. To je reakcija žena na intenzivne emocije koje doživljavaju u PMS-u, a šoping im služi da bi se razveselile i regulisale svoje osećaje - objasnila je profesorka psihologije Karen Pine. Više od polovine ispitanih žena je priznalo da su pri impulsivnom šopingu potrošile 3000 dinara više od planiranog, a njih šest odsto čak i mnogo veće svote. Zbog toga se pred kraj ciklusa često javlja i žal zbog potrošenog novca. Ako brinete zbog potrošačkih navika, izbegavajte kupovinu za vreme PMS-a, savetuje psiholog Pine. Žene treba da osveste način trošenja jer je za većinu njih šoping postao emotivna navika. Psiholozi se slažu da žene umesto trošenja na ono što im zaista treba, kupuju uzbuđenje koje im šoping daje.
 
  Mladost nema cenu
  Ako idu zajedno u šoping, partneri će početi da se svađaju u 72. minutu, izračunali su psiholozi. Tada muškarci počinju da se umaraju od kupovine, a žene taj stepen dostižu u stotom minutu. Žene od 63 godine života, osam provedu u šopingu i priznaju da radije kupuju same nego s partnerom. U godini dana u šoping (i odeće i hrane) odu 301. put, što im oduzme 399 sati i 46 minuta, tvrdi britansko istraživanje. Sve što će žene podmladiti nema cenu. Istraživanja su pokazala da ženama nije bitno koliko neki antiejdž proizvod ili tretman košta. Ako obećava ono što žele, proveren je ili su joj ga preporučile prijateljice, neće štedeti novac. Žene na Zapadu, u proseku, na kreme i tretmane za podmlađivanje potroše hiljade evra godišnje. Interesantno je da ako čuju zvuk svojih štikli, žene će kupovati više, pokazala su istraživanja. Zato su ulazi u brojnim šoping centrima napravljeni od tvrdih pločica, a ulazi u butike obloženi mekanim tepihom - da bi se kupci osećali prijatno kao kod kuće.
 
  Šoping = seks
  Ženama je šoping isto što i muškarcima seks. U istraživanju je utvrđeno da se misli o kupovini nove haljine ili para cipela ženama javljaju svakih 60 sekundi, dok muškarcima seks pada

 na pamet otprilike svake 52 sekunde. Skoro polovina žena priznala je da im je draže da šopinguju nego da provode vreme s partnerom, a skoro isto toliko žena otkrilo je da svoje šoping izlete kriju od partnera, kao i iznos potrošenog novca. Zanimljivo je da je polovina ispitanica priznala da ne nosi sve što ima u ormaru, a jedna od deset otkriva da joj nova krpica dosadi već posle nekoliko dana.  
 
Izvor: Stil-magazin.com