Zanimljivosti
18.05.2014.

ŽELJA ILI POTREBA

Živeći u potrošačkom društvu često želimo i nešto što nije naša osnovna potreba. Luksuz posedovanja daje nam, najčešće lažan, osećaj moći i kontrole nad svetom u kome živimo. Poruke koje primamo preko medija, agresivnih reklamnih kampanja i filmova uče nas da posedovanje materijalnih stvari donosi sreću i određuje našu poziciju i značaj u društvu. Novine i televizija su prepune „VIP persona” i njihovih „glamuroznih” života. Ona nas poziva da ih imitiramo da bismo bili „srećni” kao i oni. Šoping molovi, kreditne kartice, rate, on line kupovina, reklame u kojima je sve „jeftinije nego džabe i zato ne propustite priliku” neodoljivo mame da im se prepustimo... Ako se prepustimo, zanesemo i izgubimo kontrolu – eto problema.
 
U potrošačkom društvu, kakvo je naše, nema osobe koja nije kupila nešto što joj nije trebalo novcem koji zapravo nema. Trenutak u kome osoba više ne drži pod kontrolom kupovanje već kupovanje kontroliše nju, tačka je kada nepromišljena kupovina sklizne u oniomaniju - zavisnost od kupovine.
 
 
Izvor: www.pharmamedica.rs