Saveti za dobru kupovinu
13.06.2014.

Trikovi kojima vam prodavnice izvlače novac iz džepa

Koliko vam se puta desilo da trknete do prodavnice po mleko, a izađete sa prepunim kesama i računom od koga vam se zavrti u glavi? Marketi nas navode da trošimo više para pri kupovini nego što smo isplanirali. Evo nekih od trikova koje primenjuju prodavci širom sveta:
 
Postavljaju zasede na samom ulazu
 
Da li ste se nekada zapitali zašto su uvek pekare ili cvećare smeštene pri samom ulazu u supermarket? Zato što nas cveće i prijatni mirisi odmah oraspolože, pa ćemo tako veseli više raširiti prste. Zato kada sledeći put u kupovini nanjušite predivan miris iz pekare, setite se zašto je pekara baš tu pozicionirana i produžite dalje.
 
Kolica za kupovinu postaju sve veća
 
Kolica su puštena u upotrebu tridesetih godina prošlog veka, i od tada postaju sve veća. To je zato što nas poluprazna kolica vuku da u njih stavimo još više proizvoda pošto već ima viška prostora. Zato se nemojte automatski hvatati za njih ako već ne idete u neku veću nabavku – za manje kupovine uzimajte korpu. Takođe možete da pokušate da kupovinu obavljate u manjim prodavnicama – u njima vas okolni šareniš neće navoditi da kupujete ono što vam ne treba.
 
Sveži i zamrznuti proizvodi
 
Lepo aranžirana sveža riba koju gledate je u stvari već jednom bila zamrznuta, a onda odmrznuta i istaknuta tako da vam daje iluziju da je sveže ulovljena i tek stigla iz mora. Zamrznuto voće i povrće je sakupljeno usred sezone i zamrznuto u trenutku kada je bilo savršeno zrelo. Zato, umesto da kupujete „svežu ” ribu, kupite zamrznutu i odmrznite je kod svoje kuće – ta riba ume da bude i do četrdeset odsto jeftinija, a makar ćete biti sigurni da je odmrznuta samo jednom.
 
Slaganje proizvoda na policama
 
To je stari trik za koji svi znamo, ali opet padamo na njega: skuplji proizvodi su nam smešteni u visini očiju, kao što su stvari namenjene deci strateški smeštene na nivo dečjeg pogleda. Pokušajte da se oduprete porivu da uzmete najšareniju i najskuplju stvar koja vam je na dohvat ruke, i skrenite pogled ka više ili niže pozicioniranim proizvodima – nema ničeg lošeg u njima, samo nisu dovoljno razvikani da bi bili smešteni tako da vam privuku pogled.
 
Najbitnije stvari su smeštene na kraju prodavnice
 
Još jedan ofucani trik koji ipak pali – na putu do osnovnih namirnica, poput mleka ili jaja, isprečiće vam se prepune, šarene police pune slatkiša, kojima retko ko može da odoli. Umesto da vodite (uglavnom) neuspešnu borbu sa sobom, dodajte tri prazna mesta na spisak na kupovinu, i na putu do onog što vam zaista treba dozvolite sebi da u korpu spustite i čokoladu koja vas mami – bez griže savesti.
 
Promocije
 
Već godinama ne možete da prođete pored gondola u supermarketima a da ne naletite na promotere i promoterke koji vam nude da probate uzorke najnovijih proizvoda. Proizvođači troše puno para na to, a imaju i sasvim dobre razloge za to – kada isprobate najnoviji sir, velike su šanse da ćete ga i kupiti, makar i samo zato što ste gladni. Zato u kupovinu idite punog stomaka, pa vam gladne oči neće praviti promaju u novčaniku.
 
Impulsivna kupovina na kasi
 
Na policama pored kasa su strateški raspoređene žvake, slatkiši i sve jeftine sitnice dizajnirane tako da nađu put u vaša već prepuna kolica. Na kraju kupovine ste razdraženi, umorni, nervozni i želite da se nagradite nečime kako bi imali strpljenja da privedete kupovinu kraju. Imajte to na umu kada stanete u red za plaćanje, ili izaberite kasu gde ćete sami otkucati svoje kupljene namirnice, piše Vumen Dej.
 
 
Izvor: Dnevno.rs