Istraživanja tržišta
16.11.2014.

Zašto toliko volimo taj šoping?

Da li ste se nekada zapitali - zašto toliko volimo kupovine? Zašto smo srećni kada otvaramo novu igračku ili obučemo novu krpicu?
 
E pa evo naučnih odgovora na ta teška pitanja.
 
Psiholozi smatraju da je materijalizam zapravo varka uspeha. Mi ćemo često misliti da to što više stvari posedujemo, znači i da imamo bolji život. Uz to, kupovina će nas učiniti srećnim.
 
U istraživanju objavljenom u magazinu neuron, naučnici su posmatrali reakcije u našem mozgu dok smo mislili o kupovini stvari. Kada su se slike proizvoda koje smo želeli prikazale, deo našeg mozga po imenu nukleus se aktivirao. A to je značilo da su ispitanici bili zadovoljni od samog pogleda na tu stvar. Zapravo, mozak će tada pokrenuti lučenje hormona dopamin zbog koga se osećate baš prijatno. Dovoljno je i da pomislite na nešto što želite da biste se osetili bolje.
 
Ali nije sve baš tako jednostavno.
 
Mnogi ekonomičari smatraju da je naš impuls za posedovanjem stvari u ljudskoj prirodi. To bi moglo i da se uklapa u teoriju evolucije. Pošto su resursi na Zemlji ograničeni, ljudi koji više stvari prigrabe za sebe će biti u prednosti u odnosu na sve ostale.
 
Neki psiholozi takođe misle da je materijalizam evolutivno rešenje za uspešno preživljavanje. Nezadovoljstvo će učiniti da želite više. Zbog toga ćete biti fokusirani pa je i veća je šansa da ćete preživeti.
 
Moguće, ali naučnici su došli do još zanimljivih zaključaka.
 
Sama kupovina nas zapravo neće učiniti srećnim. Naprotiv. Kada ustanovimo da smo previše novca potrošili, bićemo nesrećni. A ukoliko svu pažnju posvetimo materijalističkim vrednostima na kraju ćemo biti nesrećni. Pa, uvek će biti neko ko ima više od nas zar ne?
 
Ali naučnici imaju rešenje. 
 
Setite se poslednje kupovine. Koja vas je u trenutku usrećila a onda ste brzo izgubili interesovanje za tu stvar. A onda pomislite na nešto zaista lepo. Recimo na putovanje i boravak na nekom finom mestu sa prijateljima. Plaža, zalazak sunca, malo vina, neka fina muzukica... Prema tom novom tabletu nemate baš neka osećanja, ali itekako ih imate kada pomislite na prošlo leto zar ne?
 
To je zato što su za nas iskustva mnogo važnija od materijalnih stvari.
 
Dokazano je da su ljudi koji su novac trošili na nova iskustva bili dramatično srećniji.
 
Izvor: www.dominomagazin.com
Trenutno nema komentara