Prema godišnjem izveštaju "Best Global Brends", Apple i Google su i dalje jedini brendovi čija se vrednost procenjuje na više od 100 milijardi dolara.
Kako se izračunava vrednost brenda? Na osnovu tri kriterijuma:
- finansijsko poslovanje;
- uticaj na potrošača;
- da li brend može da podigne cene svojih proizvoda;
Tako je izračunato da je Apple vredan 118,9 milijardi dolara, odnosno povećao je svoju vrednost za čak 21 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Google je procenjen na 107,43 milijardi dolara (15% rasta u odnosu na prošlu godinu).
Nas trećem mestu je Coca-Cola. Vrednost ove kompanije, odnosno brenda, iznosi 81 milijardu dolara, a rast je tri procenta u odnosu na prošlu godinu.
Četvrto mesto zauzima IBM. Tačnije, IBM je zadržao tu poziciju uprkos padu od osam odsto. Sada mu je vrednost 72 milijarde dolara.
Na petom mestu je Microsoft, koji je takođe zadržao prošlogodišnju poziciju. Vrednost Microsoft-a je porasla za osam procenata i sada iznosi 61 milijardu dolara.
Šesto mesto pripada kompaniji General Electric. Ukupna vrednost brenda procenjena je 45 milijardi dolara, a beleži pad u odnosu na prošlu godinu za tri procenta.
Skok za Samsung. Prošle godine zauzimao je osmo mesto na ovoj listi, a ove je na sedmom. Za to je zaslužan skok od 15% u proceni brenda, koji je procenjen na 45,5 milijardi dolara.
Na osmoj poziciji je japanski proizvođač automobila Toyota (skok od 20%, vrednost 42,3 milijardi dolara), na devetom je McDonald's (42,5 milijardi dolara), a u Top 10 je ušao i Mercedes-Benz (rast od osam procenata, vrednost: 34,3 milijarde dolara).
Zanimljivo je da u prvih 20 ima četiri kompanije koje proizvode automobile što je, svakako, dobra vest za automobilsku industriju i znak njenog oporavka.
Pogledajte i ostalih deset do 20. mesta:
11. BMW
12. Intel
13. Disney
14. Cisco
15. Amazon
16. Oracle
17. HP
18. Gillette
19. Louis Vuitton
20. Honda
Najveći rast u odnosu na prošlu godinu beleži Facebook - čak 86% i skočio je za čak 33 mesta. Sada je na 29. poziciji.
Izvor: www.mondo.rs