Kasno popodne, vi ste zagnjureni u ogromnu korpu s majcama na rasprodaji, a tek vas čeka uživanje - rafovi džinsa, pa suknje, rublje, a ima i obuće na sniženju niže, niz ulicu.
Dok vi srećni prevrćete po rukama ono što vam treba i što vam ne treba - ali to je moderno, možda ipak može da se upari sa ovim ili onim - on se vuče iza vas. Izašao je već ispred radnje, vratio se da vas nešto pita, vidljivo je nervozan, ne gunđa još ali ne zna šta bi sa sobom.
Priča je poznata svakoj ženi i svakodnevno se iznova igra u svim šoping-centrima na planeti. Istraživanje britanskih naučnika pruža vam objašnjenje za ovaj scenario. Kad kupuju, muškarci i žene se ponašaju kao da još žive u kamenom dobu. On je krenuo u lov, a vi u sakupljanje plodova.
On: zna šta hoće
Ona: voli da razgleda
Prof. dr Čarls Denis, profesor psihologije na Brunel univerzitetu u zapadnom Londonu, istraživao je polne razlike i navike u kupovini u 14 evropskih zemalja. I svuda je imao iste rezultate.
Utvrdio je da muškarcima treba mnogo manje vremena za kupovinu. Dok žene razgledaju i upoređuju, on se ciljano hvata za željenu stvar.
- On tačno zna šta može da uhvati, kao i pre milion godina. Žene su nasuprot tome, još u kameno doba satima okolo tražile najbolju hranu. Razmišljaju isto. Iza sledećeg brda, možda rastu bolji plodovi - kaže Denis.
On: što brže to bolje
Ona: triput meri...
Njegova idealna varijanta kupovine je onlajn porudžbina. U stvari, čak i kad naručuju i kupuju preko Interneta, uočljiva je razlika između vas i vašeg muškarca.
Žene daleko ređe kupuju na taj način nego muškarci. I ovde je razlog u genima. On zna šta traži i može na taj način brzo i bez mnogo napora da završi posao. Žene, nasuprot tome, vole da probaju, proveravaju, opipaju, sravne... A to se može samo u radnji.
On: grupni lov
Ona: najbolje sama
Profesor Denis je utvrdio da sve žene vole da tumaraju i kupuju same. Zato savetuje svim parovima da se odreknu zajedničkog šopinga.
- Muškarci ne treba da koče žene u njihovim „strasnim" kupovinama. To je jednastavno deo njihove prirode.
Prema njegovim nalazima, 55 odsto ispitanica uvek bira, ako može, solo šoping. Većina je svesna da je to bolje, lakše i jednostavnije.
Dakle, kada vam bude potrebna nova garderoba, ostavite njega kod kuće, ispred kompjutera ili TV-a, i krenite sami. To će vas poštedeti nervoze i svađe.
Izvor: zena.blic.rs