Istraživanja tržišta
22.07.2014.

Istraživanja pokazala da kupovina podiže samopouzdanje

Istraživanja su pokazala da kupovinom stvari koje im se sviđaju, kupci dobijaju veće samopouzdanje i postaju spremniji da otvorenog uma razmotre izbore i gledišta. 
 
Klaudija Tauzend, asistentkinja profesora marketinga na Univerzitetu u Majamiju i Sandžei Sud sa Univerziteta u Kaliforniji testirali su kako se potrošači osećaju kada kupe jednu od dve vrste lampi. 
 
Oni koji su pazarili lepšu lampu, osećali su više samopouzdanja, nego oni koji su se odlučili za praktičniju, ali ne tako atraktivnu. Zanimljivo je da se pozitivan uticaj na kupce ovde ne završava. Potrošači koji su kupili lepšu lampu, osećali su da su im se proširili vidici, čak i u slučaju da im se kupljeno na posletku ipak nije dopalo. 
 
"Naše istraživanje je pokazalo da kupovinom atraktivnih predmeta ljudi stiču samopouzdanje, a taj pozitivan uticaj oseća se čak i ako nisu zadovoljni onim što su pazarili. Rezultat je to da osobe više nemaju potrebu da opravdavaju svoje loše izbore, jer shvataju da će sledeći put napraviti bolju odluku", objašnjava Tauzend. 
 
Studija će biti objavljena u avgustovskom broju Žurnala o istraživanju potrošača.
 
Izvor: B92